Monday, November 28, 2011

Tentang MAWAR..lagi..


Salam..
Harini nak kongsi makna yag tersirat dalam pemberian Mawar pula ye?..kut-kutlah nak beri mawar pada isteri ke, kekasih ke, ibu ke..eh tak kisahlah..nak beri pada saya pun boleh..hehe..
Sekuntum bunga mawar sangat simple untuk menyatakan perasaaan hati pada seseorang. Ia ibaratnya menyatakan: Aku sayang padamu, Aku cinta padamu atau Hanya kau untukku..(hehe..ni tuk yang baru belajar bercintalah kut..)



2 kuntum bunga mawar diberikan sebagai simbol permulaan menjalinkan perhubungan..Ia ibaratnya menyatakan...Marilah brsamaku..( hehe..cinta berputik sudah..)













3 kuntum bunga menyatakan perasaan cinta yang telah berputik dan mengharapkan cinta bersatu. Ia ibaratnya menyatakan Kau dan aku dan cinta kita akan bersatu..( hehe..dah mula dah..)







Bagi 4,5,6,7,8,9,10 kuntum mawar pula menyatakan Aku sedang mencintaimu..Mungkin sepenuh hati atau mungkin masih merasa masih ragu-ragu..( hehe..tahlah macam-macam orang bercinta ni...)

12 kuntum mawar pula menyatakan kepastian tentang cinta..Aku benar-benar cinta padamu dan tiada orang lain di hatiku..(jeng..jeng..haa yang ni dah boleh ajak kahwin..perabeh duit beli mawar 12 kuntum pun takpe..untuk orang tersayang, kan?)


Dan khabarnya 13 kuntum bunga mawar melambangkan ucapan tahniah...( hehe..yang sesuai bagi pada isteri yang baru melahirkan anak ke, baru naik pangkat ke, n jangan lupa Anniversary ye..) juga boleh bagi pada ibu yang tersayang kita sebagai penghargaan terhadap kasih sayang mereka..


Berikut merupakan rahsia di sebalik bilangan kuntuman bunga ros yang dipetik dari Love Fate Destiny.


1 Rose
Exceptional love all concentrated on you.


2 Roses
Two of us deeply in love.


3 Roses
I love you.


6 Roses
I want to be yours.


9 Roses
Love each other eternally.


11 Roses
You are the one I love most in my life.


12 Roses
Satisfactory union and mutual affinity.


13 Roses
Secret admirer.


24 Roses
Remember fondly every moment
(24 hours cannot forget you).


33 Roses
Saying "I love you" with PROFOUND LOVE.


36 Roses
Feeling romantic attachment because you come to me.


44 Roses
Constant unchangeable pledge.


50 Roses
This is "Regretless Love".


56 Roses
My love.


66 Roses
Successful love affair.


99 Roses
Love with understanding makes love eternal.


100 Roses
Harmonious union in a century, remain a devoted couple 'till ripe-old age.


101 Roses
No other love but you.


108 Roses
Please marry me!


111 Roses
Eternal love.


123 Roses
Free love.


144 Roses
Loving you day and night eternally.


365 Roses
Thinking of you everyday, love you everyday.


999 Roses
Everlasting and eternal love.


1001 Roses
Faithful love, 'till forever...


Fuhh...1001 kuntum mawar? ada ke.. mampu ke? Haha..dalam dunia nii apa-apa pun orang boleh buat sebab nak buktikan sesuatu..apa salahnya kalau mampu kan? Hish..nii mulalah nak berangan..andainya akulah yang diberi 1001 mawar..hehe..aku akan beradu di atas kelopak-kelopak dan kuntuman mawar..oh indahnya..oh harumnya..Andainya aku..andainya aku..heeee..berangan..!!

Terima Kasih sudi berangan dengan saya..hehe..anda pernah berangan macam saya? cee kongsi dengan saya..
Semoga hari ini hari yang indah dan harum buat anda semua..bye!!




No comments:

Post a Comment