Thursday, December 29, 2011

Ku harap kau masih percaya....

Assalamualaikum..
Bertemu kembali...semoga anda semua dalam rahmat dan kasih sayang Allah SWT selalu..

Puisi ini saya coretkan lewat Mei yang lalu..
dari himpunan yang ada......saya ingin kongsikan puisi yang ini...
sekadar menghimbau kembali kenangan lalu....

Ku harap kau masih percaya..
lewat pertemuan itu
aku masih menghitung
butir-butir permata kasih
yang tersimpan rapi dalam hatiku
butir-butir intan rindu
rupanya masih bercahaya dalam hatiku..

Aku sendiri tidak pecaya
kalau butir-butr permata kasih itu
kalau butir-butir intan rindu itu
masih ada..... masih menyinar d hatiku...

Ku harap kau masih percaya
lewat pertemuan itu..
sinar permata dan cahaya intan itu
telah menjadikan aku seorang perindu lagi..
lewat pertemuan itu..
airmata menitis lagi..

Ku harap kau masih percaya
lewat pertemuan itu..
aku menyedari...
kau tidak mau aku...
terus menyimpan butir-butir permata dan intan itu
kau tidak mau aku..
menjadi perindu dan menitiskan airmata lagi

ku harap kau masih percaya
lewat pertemuan itu
aku telah redha
aku telah pasrah...

dan....
ku harap kau masih percaya
butir-butir permata dan intan itu
meski masih bercahaya dan menyinar..
hanya dalam lipatan hati
kau biarkanlah aku menjaganya...
hanya aku mahu
kau terus percaya..

Mei yang lalu.....berlalu dengan memori yang sangat indah..
semoga hari-hari mendatang akan menjadi lebih indah...
buat saya.....buat anda....buat semua
Barakallahu...

p/s..nak tau kenapa Mei begitu indah buat saya..jeng..jeng..jeng
sebab dalam bulan Mei saya menyambut harijadi, hari guru, hari ibu dan sekali gus hari wanita!! 4+1 kan..
haaa tu lah sebabnya...hukhuk..





1 comment:

  1. Seribu bintang ada dilangit,seribu kata ada di syair,andai jiwa raga tak sakit,lantunan syair di blog teruslah mengalir

    ReplyDelete