Monday, December 12, 2011

Pop up card...lagi dan lagi




 Assalamualaikum..

Jumpa lagi kita..anda sihat?
bosan saya dah tak bertepi...
tapi saya tak mau kalah dengan kebosanan yang terlampau nii...
jomlah kita buat sesuatu yang berfaedah...
yang penting ia adalah sesuatu yang kita suka..okay...
Macamana pop up card yang haritu? Jadi tak..? dah hantar pada tersayang?
hehehe..bagus2...hari ni kita buat satu lagi nak?
Jomlah..bahan2nya macam biasa...
2 helai kertas A4 berlainan warna, pensil, pembaris, NT cutter dan UHU gum.

Mula2 kita lukiskan motif yang kita suka..
kali ini saya nak lukis moif bunga matahari...
sebelum tu..lipat dua atau bahagikan kertas kepada dua bahagian
motif hendaklah dilukis di tengah2 garisan tersebut...

lepas tu macam biasa...kita potongkan bentuk motif yang kita lukis tadi..
ingat mesti ada bahagian yang tidak terputus supaya motif boleh pop up
lepas tuu....kita lekatkan pada kertas kedua...gunalah UHU gum..
warna hijau sebagai kulit/ muka depan kad
Tarrraaa...dah siap!! yang ini lebih senang dan mudah..
cuma lipat sikit hujung daun tu supaya motif boleh pop up!
Haaaaa.....inilah dia kesemua Pop Up Card yang kita dah buat..okey tak?
rasa seronok tak..hilang rasa bosan??
Aduuiii...esok2 kita buat benda yang lain pulak..
Jeng....jeng...jeng.....


Hingga bertemu lagi...
Teruskan berkarya!!teruskan kreativiti anda..
mungkin anda boleh buat yang lebih baik dari saya

Teima kasih sudi menemani saya..
Jazakallahu khairan kathiro



.

No comments:

Post a Comment