Monday, December 12, 2011

Pop up card.....lagi..

mula-mula lukislah motif.. apa2 pun boleh...
saya nak lukis motif bunga tulip dan dua hlai daun..very simple

lepas tu potong bentuk motif..opps!!  jangan sampai putus ye?
kita nak 'pop up'kan motif tu..jadi tak boleh putus...!!
( hati2 ye guna NT cutter tuuu...)
.

lepas tuu...saya lekatkan pada kertas kedua..
saya guna warna merah supaya motif nampak kontra..
oopps!!..tadi lupa nk habag.....
cheq buat satu bentuk daun yang sama di sebelah lagi satu noo..
lepas tu...cheq cantumkan dua2 bentuk daun
yang tu sbb nk bagi bentuk motif tuu stand up atau pop up bila kad dibuka..
haaaaa tudia!!..huhu...boleh ka?
\haaa...ni diaa..cuba cheq tengok noo..lagu ni laaa..
yang ini saya dah lekatkan pada kertas ketiga ye..warna jingga sebagai kulit kad..
hah..dah nak siap daah!!
actually dah siap dah....hehe.....
( buatlah kemasan....padamkan kesan2 pengunaan pensil dsb)
haaa.....macam nii lah rupanya pop up card kita kali ini..
comel tak?

Rasa-rasa kad ni sesuai nak bagi kat siapa ye?
terpulanglah kepada anda...
saya ada satu lagi kad nak tujuk kat anda....jeng...jeng
Tungguuuu...

Hingga jumpa lagi.....
Terima Kasih kerana sudi berkarya bersama saya...
Teruskan kreativiti anda..bubye!!

No comments:

Post a Comment